torsdag 9 december 2010

Börstips 5

Här kommer nästa börstips. Jag tror att transporter kommer vara lönsamt framöver och därför tycker jag en investering i något av Sveriges två lastbilstillverkare kan vara en god investering. Utveckling för bägge har varit väldigt positiv den senaste tiden. Mitt val mellan Volvo och Scania blir Volvo denna gång. Scania aktien har ökat mest av de två och sedan finns ju diskussioner med Man som ingen idag vet hur de slutar. På lång sikt tror jag mer på Volvo och tycker att en placering på 5-10 % av portföljen kan läggas på Volvo.

Som jag skrivit tidigare, att investera i aktier är alltid en risk. Även i bolag som dessa.

1 kommentar:

  1. Volvokoncernen är en leverantör av kommersiella transportlösningar med produkter som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter för flygmotorer. Försäljning av koncernens produkter och tjänster sker genom både helägda och fristående återförsäljare och kunderna är företag verksamma inom transport- eller byggnadsindustrin. Europa är bolagets största marknad, och lastbilar står med 67% för den största delen av omsättningen.

    SvaraRadera