måndag 3 januari 2011

Börstips 6

Dags för årets första börstips. I börstips 2 skrev jag att jag skulle återkomma med två tips till på aktier som ligger på andra listor. Så här kommer nästa tips på en aktie som ligger på aktietorget, den heter SensoDetect. Denna aktie tycker jag också ser väldigt spännande ut. Att börja kunna diagnostisera schizofreni, ADHA autismspektrum är ett mycket intressant steg. Skulle man lyckas med detta tror jag utvecklingen i detta bolag kommer bli mycket gynnsam.

Köp förslagsvis 100-200 aktier i detta bolag och följ den spännande utvecklingen. Förhoppningarna är att det snart ska komma positiva rapporter inom en inte alltför lång framtid.

Som jag skrev i börstips 2 så är aktier av den här typen förenad med en viss risk, därför bör man sprida risken och köpa flera olika bolag och hoppas på att någon blir en kursdubblare. På så sätt får man täckning för de övriga, som kanske bara står och stampar på samma kurs eller går i konkurs. Snart kommer det sista tipset av denna typ av aktie.

1 kommentar:

  1. SensoDetects verksamhet utgår från en egenutvecklad metod för objektivt neurofysiologiskt beslutsstöd vid diagnosställande, främst inom psykiatrisk sjukvård och rättspsykiatri. Den underliggande tekniken i bolagets mätinstrument, SD-BERA, utgår från hjärnstamsaudiometri och är ett resultat av omfattande forskning vid Lunds universitet.

    SvaraRadera