tisdag 24 december 2013

Glas 24 Julafton


God Jul får jag önska alla mina läsare. Idag är det julafton och det är dags för glas 24. Dagens whisky kommer från ett mycket uppskattat destilleri nämligen Ardbeg. Denna är destillerad 1973 och är 29 år. Den kommer från Douglas Laing.


Det doftar ljuvligt, det känns som man står på piren utanför Ardbeg. Massor av tång, saltvatten som stänker upp, torven och röken finns där också naturligtvis men även lite sötma som i en fruktcoctail. Smaken är också smaskens, tång, saltvatten, torv och rök men även syrliga karameller. Som helhet en riktigt toppensmakens whisky för julafton. Jag känner mig nästan som en konståkningsdomare, jag har sparat 10 poängaren till sist.



Detta var verkligen en toppen julkalender, jag ser redan fram mot nästa års kalender. Tack för denna snälle farbror Johan.

Nu säger jag den klassiska kommentaren, från oss alla till Er alla önskar vi Er

en riktigt God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar