onsdag 8 juni 2011

Börstips 11

Hej. Nu tycker jag det är dags för ett börstips igen. Mitt tips denna gång är Bilia, företaget säljer personbilar och transportbilar. Man kanske tror att de bara säljer Volvo men de säljer även Ford, Renault, Hyundai och Dacia. Bolaget har haft en väldigt positiv utvecklingen de senaste året och en väldigt bra aktieutdelning. Dock så har aktien fallit tillbaka från 160 kr till 120 kr de två senaste månaderna. Marknaden har varit lite fram och tillbaka den senaste tiden men jag tror inte nedgången i Bilia riktigt motsvarar värdet i bolaget, bl.a. så har nyregistreringen av nya personbilar i maj ökat med 23% jämfört med förra året.

Håll ett öga och detta bolag och köp eventuellt 100-200 aktier i detta bolag den närmaste tiden. Jag tror det kan bli en bra investering. Fin aktieutdelning var det också för 2010, 8 kr per aktie.

Som jag skrivit tidigare, all placering i aktier medför alltid en risk.

1 kommentar:

  1. Bilia är en återförsäljare av person- och transportbilar verksam i Sverige, Norge och Danmark. I bolagets verksamhet ingår försäljning av nya och begagnade person- och transportbilar, finansiering, verkstadstjänster samt tillbehörs- och reservdelsförsäljning. Bolaget driver även Netbil, en auktionssajt för begagnade bilar.

    SvaraRadera